torstai 23. huhtikuuta 2015

Säästökuuri

Kattelin vähän tilin saldoa ja tuli sellanen juttu mieleen että vois vähän säästää. Mä nyt en kovin tuhlailevainen ole yleensäkään ja kyllä tilillä sen verran rahaa on että aivan hyvin pärjään, mutta näin ei ole tätä menoa enää kauaa. Siitäkin huolimatta vähän huolestuin, että olin tehny alkuvuodesta päätöksen että tänä vuonna käytän matkustamiseen vähintään tonnin. Tämä sen takia, että halusin etten ainakaan oman piheyteni (miten tuo sana kirjotetaan?) vuoksi jätä mitään kokematta. Ja olenkin matkustanut ihan riittävästi, lennelly niin että tulee huono omatunto. Tänä vuonna oon käyny Växjössä, Tukholmassa, Falunissa, Göteborgissa, Amsterdamissa ja Suomessa. Tiedossa on vielä reissut Värnamoon, Suomeen (tästä pahimmat omantunnontuskat), Uppsalaan ja toivottavasti Göteborgin Lisebergiin.
Tääl on kevät
Tässä kuussa oli siis tarkotuksena säästää. Tylsyyspäissäni lähdin kuitenkin shoppailemaan yks päivä. Mähän en tunnetusti ikinä löydä mistään mitään, joten ei hätää. Paitsi tällä kertaa. Ostin kahdet housut. Ne oli kyllä ihan järkihankintoja, kesähousut joita etsin jo viime vuonna ja farkut alennusmyynneistä. Ja ne olikin ihan täydelliset farkut! Pituutta on paljon eli sopivasti, väri kesään sopivasti vaalea ja lisäks ne on mukavan joustavat. Hyviä ostoksia siis.

Sitte keksin että kyllä mun pitää nyt ennenkö muutan pois niin käydä mun vanhan työnantajaperheen luona. Ne asuu Värnamossa puolentoista tunnin junamatkan päässä, joten vihdoin soitin sen perheen äidille ja kutsuin itseni kylään. Jännittää vähän nähdä ne kuuden vuoden tauon jälkeen. Ne lapset ei kyl varmaankaan muista mua. Mutta kiva reissu varmasti tulossa.

Ens viikolla lähen taas Suomeen. Mietin et onko ihan pönttöä jos menen taas vaikka just olin, mutta toisaalta olin suunnitellu tätä wappureissua jo syksyllä. Mua aivan varmasti harmittais jos en menis, joten miksen menis. Kyllähän mä tahdon olla onnellinen, ja jos noin helppo asia edesauttaa sitä niin miksen sitä tekis. Ja sitä paitsi en töiden takia voi yhtään matkustaa kesällä, niin nyt pitää matkustella varastoon. Järkevää siis tämäkin.

Viikko wapun jälkeen on Tiomila Uppsalassa. Yritin saada sinne kyytiä, mutta täältä ei lähde naisia ja miesten kyydillä en kerkeis, niin taloudellisesti kannattavimmaks vaihtoehdoks osottautu lentäminen. Niin että alle viikko siitä kun laskeudun Göteborgiin, lähden sieltä taas lentoon. Tästä reissusta sentään vähän yritin luistaa, mutta kun mulle ilmotettiin että panostani tarvitaan niin minähän sitten saavun paikalle. Kunto ja jalan tilanne on pieniä kysymysmerkkejä, mutta kyllähän sitä ennenkin on vastaavassa tilanteessa oltu.

Säästöä tuli siitä, kun liityin Willys+ -jäseneksi ja sain siinä hötäkässä ilmasen tuotteen. Hain tänään voipaketin kotiin. Muutenhan en täällä ole voita ostanu, mutta aivan selvää säästöä oli tämä.

Kauheesti muita säästökohteita en ole vielä keksiny. Yritän kyllä ostaa halpaa ruokaa, mutta niin oon tehny koko vuoden. No, tuleehan tässä vielä yks opintotuki ja kesällä sitten palkkaa.

Tän kevään menoeriä on vielä ainakin huominen hieronta, jonne on aivan pakko mennä. Mun pohkeet on nyt tän juoksuharrastuksen alottamisen myötä menny pahasti jumiin ja koska en missään nimessä halua vammoja, on ennaltaehkäistävä.
Toinen juttu on toukokuussa oleva VårRuset. Se on juoksukilpailu, jossa on sekä ajanotto- että FunRun-sarjat. Juoksukisat on aina kalliita mutta toi kuulostaa tosi kivalta jutulta niin pakko mennä. Me ehkä toivottavasti saadaan koulusta joukkue sinne, koska jos on kuuden hengen joukkue niin Coop tarjoo piknikin. Sen joukkueen kanssa ei siis tartte mitenkään juosta ja jäsenet voi olla eri sarjoissa, mutta juoksun jälkeen sais ruokaa. Me tosin sovittiin Elinin kanssa jo, että jos ei saada joukkuetta niin pidetään oma piknik sitten. Niin, ja se kuntopuoli. Koska se on jälleen kerran heikko, vedän nopeet peruskunto- ja vauhtikestävyyskaudet tähän puoleentoista viikkoon. Sitä myös intervalliblokiksi kutsutaan, katotaan miten muikkelin käy.

Kalapuikkoja ja bataattiranskalaisia, ihan ite tein.
Ja rahallako ei muka saa onnea? Sain rahalla kortisonipiikin, joka mahdollistaa mun juoksemisen tällä hetkellä. Sain rahalla lentoliput, joilla lennän wappuun. Sain rahalla huiput farkut, sen juoksukisan ja nyt kuluneella viikolla vaikkapa jätskin, ite tehtyjä kalapuikkoja ja bataattiraneja sekä banaaneja. Kaikki nämä tekee mua osaltaan vähän onnellisemmaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti