sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Viikkoni kuvina

Tässä viimeaikaista elämääni kuvina, olkaa hyvät:

Suomessa laitetaan kelmua lautasten ja kulhojen päälle, mutta se kelmuhan on aivan älyttömän epäkätevää kun se vaan tarttuu itteensä ja menee ruttuun ja hermot menee. Täältä sen sijaan bongasin tollasia suihkulakkeja mitkä on tarkotettu just tähän tarkotukseen.




Koululla on tällänen vitriini, josta selviää että Rydbergin vakion kehittäjä on Halmstadista kotosin!
 
Jos opiskelisin raksalla ja mulla olis kirjoja, ihan takuuvarmasti päällystäisin ne tällä kontaktimuovilla! Saatan kyllä ehkä nytkin päällystää, on niin hyvänmielen kontaktimuovi tämä :)
 

 
Mulla oli pieni lamppuongelma, kun mun lamppu palo. En saanu sitä lamppua irti, se kun oli tollanen mitä ei kierretä pois. (Pystyn kuvittelemaan muutaman joka nyt lukee tätä ja nauraa siellä mulle.) Lopulta se lähti irti, mutta siihen tarvittiin 2 poikaa ja 2 lusikkaa. Seuraava ongelma oli se, että se lamppu mikä mulla oli, ei sopinu tohon. No, suuntasin kauppaan.


Kauppareissun jälkeen mulla oli siis kolme lamppua, joista ensimmäinen se minkä otin pois ja kaks muuta sellasia jotka ei sinne koloon sopinu. En kauheesti tykänny tästä, koska ne lamput makso aika paljon. No mutta seuraavaks suuntasin sitten Clas Ohlsonille. Siellä kysyin myyjältä neuvoa. Se ihmetteli eka mun lamppua ja sano että pitäis nähdä kuva siitä ite lampusta niin tietäis mistä on kyse. No, mullahan onneks oli näyttää sille kuva. Se katto sitä ja kerto että osa lampusta on vielä siellä katossa. Kysyin että onnistunko mä ottamaan sen pois sieltä, ja se oli vähän epäilevän olonen ja muistutti että virta sitten pois pääkatkasijasta. Tässä vaiheessa olin varma että elän seuraavat 8,5 kuukautta kolmeneljäsosavaloilla. Kun pääsin kotiin niin aloin leikkiä sähkömiestä. Sammutin valot (en tietenkään lähteny mitään pääkatkasijaa ettimään ja naapureille ilmotteleen että katkasen nyt hetkeksi sähköt mutta ei hätää) ja sen sentään tarkistin että kädet oli kuivat. Homma olikin ihan helppo kun oli ohjeet, ja se mun ostama lamppu sopi sinne koloon ja kaikki hyvin!

 

Lopputulos oli tämä ja se että neljä lamppua loistaa taas iloisesti.

Perjantain etkoilla värjättiin hiuksia. Olin halunnut tollasen doppin jo pitkään mutta en tietenkään ollu uskaltanu ottaa kun en tienny näkyiskö se mun tukassa ja mikä väri sopis. Nyt kuitenkin tarjoutu tilaisuus koittaa pinkkiä doppia niin miksei! Tän piti kestää 5-8 pesua mutta nyt yhden pesun jälkeen on jo niin haaleet että tuskin huomaakaan, nyyh.



Andrea, jag och rosa toppar!
Perjantai-ilta pääsi mun top3:een parhaista illoista täällä. Olin kyl aika förvirrad, kun eka juttelin puhelimessa ja Skypessä Suomeen, sitten Inan kanssa suomea ekaa kertaa, ja Ainon kanssa myös. Loppuillasta puhuinkin sitten suomea murtaen. Opin myös uusia sanoja ja juttelin uusien ihmisten kanssa. Nyt oon päässy sen vaiheen yli että tutustuminen on vaivalloista, kun mulla kuitenkin on jo hyviä kavereita niin on myös kiva tavata uusia ihmisiä ilman paineita että niistä pitäis tulla mun kavereita. Ja kaikki TBIaret tietää että oon Suomesta vaikkei oltais koskaan juteltukaan niin siinä on jo ainakin yks puheenaihe. Täällä kun varmasti yli puolet ihmisistä kertoo mulle kuinka niiden mummu tai pappa tai äiti on suomalainen.
Etkoilta päädyttiin siis kaupunkiin ja baariin. Yhdessäkään kappaleessa ei ollu sanoja, en tykänny.

Baarissa väritin yksisarvista. Mä pysyin ihan viivojen sisäpuolella, mutta joku aikasempi ei ollu pysyny.
Lauantaina käytiin tyttöjen kanssa shoppailemassa kirpparilla ja rautakaupoissa. Tässä suosikkini siltä reissulta:


Tiskirätit, joista tuli mieleen Noora. Myytiin nimikkeellä diskdukar med motiv.


Biltema myi valekameraa pihoille karkottamaan varkaita.


Suomi-kaveriselfie!
Sunnuntaina olin auttamassa kisojen järjestämisessä. Metsästä löysin myös suppilovahveroita, oli niin kiva taas sienestää kun musta se vaan kuuluu syksyyn (Kuten myös suunnistus. En tajua miks tätä lajia tehdään huhtikuun loskassa ja heinäkuun tappohelteissä kun on olemassa myös syksy!)

Vietiin rastit mettään

Valtio tarjoo ens viikon ruoat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti