tiistai 3. helmikuuta 2015

Växjö ja muuta kivaa

Mun oli jo pari päivää tehny mieli leipää, ja mun toiveet kuultiin perjantaina. Kuinka iloseks voikaan nimittäin ihminen tulla kun kaupassa jaetaan ilmasia leipäpusseja! Tosin ehkä viel ilosempi oli se ulko-ovella päivystävä lihava kerjäläismummo. Jos muuten kerjää, eikös se tarkota että ei oo rahaa ruokaan? Miten sitte voi olla lihava kerjäläinen? Pistää miettimään.

Löysin muuten uuden lempiblogin, joka onneks ei ainakaan vielä oo lopettanu. Niinku mun muilla lempiblogeilla on usein ollu ikävästi tapana.

Luen myös muita blogeja, ja vaikka munkin juttuja ihan kiitettävästi luetaan, niin en silti ikimaailmassa viittis laittaa mitään kysymyksiä lukijoille, et mitä toivoisitte tai kysyisitte. Olis niin sikanoloa kun kukaan ei kuitenkaan sanois mitään. Mutta yks bloggaaja oli tehny sellasen faktapostauksen itestään, 20 faktaa. Sellasen voisin jopa itekin joskus tehä kun vaan keksisin tarpeeks kiinnostavia faktoja. Mutta yks fakta oli että tää henkilö oli käyny opiskelijabileissä viimeks lokakuussa. Mä rupesin oikein miettimään että koskas mä oon käyny. Joulukuussa toki oli mein biomek-julfest ja marraskuun lopussa sitsit. Mutta kummassakaan en juonu alkoholia (julfesteillä kyllä vedin pari jellyshottia jotka totta kai oli ruotsalaispoikien mielestä sikavahvoja ja pahimpia ikinä mutta ei saanu mua taaskaan irvistään. Tiedän tosi monta juttua mitkä maistuu paljon pahemmalta.) ja lähdin hyvissä ajoin kotiin. Joten edellinen oikee (=alkoholillinen) kerta oli marraskuussa Suomessa. Ja sitä edellinen syyskuussa. Koska suoritan jälleen pikavisiitin Suomeen niin on hyvä lähteä humpalle. Mun ruotsikaverit saa haalarinsa ihan näillä hetkillä (ja joita mä en tilannu koska siinä konkurssissa oisin köyhtyny 75 euroa) niin päätin minäkin ulkoiluttaa haalareita. Täytän myös sunnuntaina huimat 22 vuotta, niin sitäkin on hyvä samalla juhlistaa Haalaribileissä.

Suomivierailuun mahtuu tällä kertaa talvipuuhia, kavereita, kynä- ja karkkimessut, hiihtoa, sekä kulttuuriasioita kuten elokuva, musikaali ja 80-vuotissyntymäpäivälounas ravintolassa. Luultavasti keräilen myös kivasti univelkoja että on sitten tekemistä taas Ruotsin päässä.

Keksin myös uuden matkasuunnitelman kevääksi. Epäröin yhä vähän, mutta toisaalta miks en lähtis? Tää kevät on just hyvä aika matkusteluun, kun koulu on niin löysää et sieltä voi ottaa omaa lomaa hyvin helposti. Ja koska tää vuosi on unelmien toteuttamista varten, niin mikäs sen parempaa.

Viime viikonlopun olin Evellä Växjössä. Reissu ei menny ihan täysin putkeen, mut kivaa oli siitä huolimatta. Perjantaina vietettiin Even synttäreitä, lauantaina oltiin suunnistamassa leiripäivässä ja sunnuntaina olin salilla. Ja yhtä pihalla niinku aina. Lauantaina Växjössä oli myös Kulturnatt, niin siel oli tosi nättiä ja paljon ihmisiä liikkeellä. Syötiin myös hyviä ruokia, thaikkuruokaa, brie-granaattiomena-salaattia, savulohta ja lohkoperunoita. Viikonlopusta voi lukea enemmän Even blogista, siel on paljon kivoja kuviakin.

2 kommenttia: